در موتور جت، محفظه احتراق محل وقوع آتش سوزی است. با خروج هوا از کمپرسور و ورود به محفظه احتراق، با سوخت مخلوط شده و مشتعل میشود. جرقه زن بسیار شبیه به شمع های خودرو یا هواپیمای موتور پیستونی شما است. هنگامی که جرقه زنی آتش را روشن میکند، به خودی خود ادامه میدهد و جرقه زن خاموش میشود.
جرقه زن در 7 مورد روشن میشود:
1) در هنگام استارت موتور
2) شرایط یخ زدن یا زمانی که ضد یخ موتور "روشن" انتخاب شده است
3) بارش شدید
4) باندهای مرطوب یا آلوده
5) آشفتگی متوسط یا بیشتر
6) فشار یا مقدار کم سوخت
7) یا هنگامی که FADEC به طور خودکار "Ignition ON" را انتخاب میکند (کنترل موتور دیجیتال کامل)
سه جزء سیستم جرقه زنی موتور توربین وجود دارد:
1) تحریک کننده
2) سرب احتراق
3) جرقه زن (شاخه)
تحریک کننده جریان ورودی را از سیستم الکتریکی هواپیما میگیرد، ولتاژ را افزایش میدهد و سیگنال خروجی ولتاژ بالا را از طریق سرب احتراق به جرقه زن میدهد. جرقه زن پس از یونیزه شدن شکاف آن جرقه میزند و میدان بین الکترود مرکزی و پوسته جرقه زن شکسته میشود.