


.jpg)






.jpg)


در موتور جت، محفظه احتراق محل وقوع آتش سوزی است. با خروج هوا از کمپرسور و ورود به محفظه احتراق، با سوخت مخلوط شده و مشتعل می شود. جرقه زن بسیار شبیه به شمع های خودرو یا هواپیمای موتور پیستونی شما است. هنگامی که جرقه زنی آتش را روشن می کند، به خودی خود ادامه می دهد و جرقه زن خاموش می شود.
جرقه زن در 7 مورد روشن می شود:
1) در هنگام استارت موتور
2) شرایط یخ زدن یا زمانی که ضد یخ موتور "روشن" انتخاب شده است
3) بارش شدید
4) باندهای مرطوب یا آلوده
5) آشفتگی متوسط یا بیشتر
6) فشار یا مقدار کم سوخت
7) یا هنگامی که FADEC به طور خودکار "Ignition ON" را انتخاب می کند (کنترل موتور دیجیتال کامل)
سه جزء سیستم جرقه زنی موتور توربین وجود دارد:
1) تحریک کننده
2) سرب احتراق
3) جرقه زن (شاخه)
تحریک کننده جریان ورودی را از سیستم الکتریکی هواپیما می گیرد، ولتاژ را افزایش می دهد و سیگنال خروجی ولتاژ بالا را از طریق سرب احتراق به جرقه زن می دهد. جرقه زن پس از یونیزه شدن شکاف آن جرقه می زند و میدان بین الکترود مرکزی و پوسته جرقه زن شکسته می شود.


